// Chalkboard Stories

anyonghaseo

Mood : penat - -'
Status : kebosanan yang melampau ^^


HomeAboutStuff


   
Tagboard

Welcome to my little stalkers. Drop nice words here. Sorry if I didn't reply it back. 



Visit dem'

 ain
 meya
 yaya
 ela
 ET
 NDM
 wina


awesome

8 sebab bertudung lebih baik

Assalamualaikum! hari nie dayah nak kongsi satu topik yang agak menarik :D hihi . I LIKE! erm . Ada 8 sebab wanita bertudung lebih baik daripada tidak bertudung . Eh! cuba korang fikir , kalau bertudung dan yang tidak bertudung , mana lagi cantik ? mana lagi sopan ? mana lagi ayu ? mesti lah bertudung kan ? Daripada korang tak bertudung , apa ke jadahnya korang dapat ? dapat dosa free free , tayang sana sini . ceyh! jadi ustazah dah ni . Memang ramai cakap dayah ustazah , Eh! dayah bukan nak berlagak baik kat korang cuma nak bagi nasihat . Kita ni sama sama orang ISLAM . Haa! kan dah terlebih dah ni . So , baca 8 sebab ni :-
1.
Tuntutan Agama 
 Putri Rasulullah kemudian menanyakan apa yang dilihat oleh ayahandanya . " Aku melihat ada perempuan yang digantung rambutnya , otaknya mendidih . Aku melihat digantung lidahnya , tangannya diikat di belakang dan timah cair dituangkan ke dalam tengkoraknya " .
2. Mengurangkan Dosa

 Sehelai rambut yang diperlihatkan kepada seorang lelaki , satu dosa anda dapat . Kalau sehelai rambut dengan sengaja diperlihatkan oleh 10 orang lelaki maka 10 dosa anda dapat . Tahukah berapa ribu helai rambut anda dan tahukah berapa ribu lelaki yang anda hadapi setiap hari ?

3. Lebih pintar dan tenang 

Kepala yang dilindungi tudung akan lebih selesa . Cuaca panas dapat dilindungi melalui pemakaian tudung . Kepala yang sihat dan selesa akan mendorong kelancaran perjalanan darah di otak . Otak dapat berfikir dengan cepat dan baik.

4. Tidak Membazir

Tidak pening pening membazirkan masa untuk membetulkan rambut dengan baik , warnakan rambut dan membazir untuk membeli shampoo , pewarna mahal atau pergi ke salun .

5. Lebih sopan dan manis 

 Lebih 98% orang lelaki mengakui wanita bertudung itu lebih sopan dan manis .

6. Rambut lebih tahan lama dan sihat 

 Fakta : Rambut yang terdedah kepada cahaya UV akan merosakkan rambut . Walaupun anda memakai shampoo pelindung , hakikatnya shampoo itu sendiri mengandungi bahan kimia perosak .

7. Menjadi diri anda MAHAL

 Kebanyakan lelaki berpendapat bahawa wanita bertudung ibarat sebuah buah epal sedang masak ranum di pokok tetapi sukar dicapai kerana kedudukannya di puncak pokok berbanding tempat lain .

8. Lebih dihormati

 Wanita bertudung lebih dihormati ramai , setiap tutur katanya menjadi panduan dan kesopanan serta sifat merendah diri .



Haaa ! dah baca kan > Alhamdulillah . So , korang tak nak pakai tudung lagi ke ? Kalau dah baca tapi tak nak pakai tudung lagi , memang hati korang keras macam batu . Haish! susahkan nak ubah manusia ni . Seriusly , Jihan cakap , sekarang ramai lelaki tak pandang wanita yang tidak bertudung . Sekarang lelaki cari wanita yang berbaju kurung , yang pakai shawl , pakai tudung , tutup aurat kan ? hehehe . Okay . Korang fikirlah baik baik ya . Sumber daripada : http://www.gilerkentang.com


Tengok Erma Hasmi dan Diana Amir pakai tudung , comel je kan . Kalaulah semua asrtis pakai tudung :')


- Diana Amir -

- Erma Hasmi -